Valinformation på lätt svenska

Johan Ljungkvist förklarar demokrati och hur röstning går till på ett enkelt sätt. Föredraget riktar sig till alla som vill veta mer om valet.
Valinformation med Johan Ljungkvist
Johan Ljungkvist berättar om demokrati och vad det innebär att rösta. Föredraget vänder sig till alla som vill veta mer om hur valet fungerar och tar upp frågor som: Vill du vara med och bestämma? Hur gör jag när jag ska rösta? Varför ska jag rösta?
Detaljer
Presentation och enklare genomgång av valprocessen på lätt svenska. Johan Ljungkvist förklarar praktiska steg vid röstning och diskuterar varför deltagande i val är viktigt. Målgruppen är personer som vill ha tydlig och lättförståelig information om hur valet går till.
Praktisk information
- Datum: 2 september 2026
- Tid: kl. 10.00
- Plats: Arboga bibliotek
- Arrangör: Arboga stadsbibliotek och Studieförbundet Vuxenskolan
Information och tider kan ändras - Kolla alltid arrangörens sida.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


